Uke 19

Mandag
Salat: Salmalaks, parmesan, pestomarinerte nypoteter, grønne bønner, grønnkål, reddiker
Vegetarsalat: Egg, parmesan, pestomarinerte nypoteter, grønne bønner grønnkål, reddiker
Wraps: Ajvar, greske kjøttboller, feta, oliven og bulgur
Varmt: Nuddelsuppe med kylling, chili, hvitløk og kokosmelk. Serveres med godt brød
Frukt (3kg)

Tirsdag
Sandwich: Grillet halloumi, avocadokrem, jalapenosskinke, chilimajo, tomat og sprø salat
Vegetarsandwich: Grillet halloumi, avocadokrem, chilimajo, tomat og sprø salat
Salat: Asiatisk biffsalat med glassnudler, koriander, chili, hvitløk og peanøtter
Varmt: Middelhavsgryte med kylling, bacon og oliven. Serveres med rømme og godt brød
Frukt (3 kg)

Onsdag
Salat: Karristekt blomkål, falafler, couscous, ristede gresskarkjerner, rødkål, tomat og raita (vegetar)
Sandwich: Baconcæsar med parmesan, avocado, cherrytomat og sprø salat
Varmt: Kylling satay med brun ris og mangosalat
Frukt (3kg)

Torsdag
Sandwich: Karbonadesmørbrød med aioli, chimmichurri, cherrytomat, sprøstekt løk og sprø salat
Vegetarsandwich: Chevre, hummus, oliven, rødløk og tomat
Salat: Varmrøkt kyllingbryst, pære, selbu blå, tørkede tranebær, ristede nøtter og frø, gressløk, byggryn
Varmt: Burrito med gresk lam, feta, brun ris, spinat og harissayoghurt
Frukt (3 kg)

Fredag
Varmt: Spansk lapskaus med landbrød og rømme
Dagens vegetar varmrett
Dagens salat med kylling og feta
Dagens sandwich med ost og skinke
Havrevafler med friske bær og vaniljeyoghurt (glutenfrie)
Frukt (3 kg)