Uke 11

Mandag
Salat: Skinke fra Strøm Larsen, egg, bønner, grillet paprika, quinoa
Vegetarsalat: Egg, bønner, grillet paprika, quinoa
Wraps: Pulled chicken med frisk hosinsaus, agurk, vårløk, quinoa og spinat
Varmt: Kremet gulrotsuppe. Topping: sprøstekt bacon, stekt byggryn, rødkål og timian. Serveres med brød
Frukt (3kg)

Tirsdag
Sandwich: Salami med soltørket tomat og parmesan, chimichurry, tomat og philadelphiaost
Vegetarsandwich: Falafel, chimichurry, tomat og philadelphiaost
Salat: Fullkornpasta, bacon, parmesan, basilikum, pesto, cherrytomater, vårløk og krutonger
Varmt: Gryte med gresskar og oksekjøtt. Serveres med jasminris
Frukt (3 kg)

Onsdag
Salat/varmt: Tabboulleh (urtesalat fra midtøsten med bulgur og granateple), grillet kyllingbryst og pita
Vegetarsalat/varmt: Tabboulleh (urtesalat fra midtøsten med bulgur og granateple), varme falafler og pita
Sandwich: Serrano, avocadokrem, stekt fennikel og parmesan
Frukt (3 kg)

Torsdag
Sandwich: Hvit bønnepurè med spekeskinke, ridderost, rødløk og tomat
Vegetarsandwich: Hvit bønnepurè med avocado, ridderost, rødløk og tomat
Salat: Gressløk-cottage cheese, rød moroappelsin, nøtter, kylling, avocado og fullkorncouscous
Varmt: Fullkornpasta al arrabiata med kyllingbryst, basilikum og parmesan
Frukt (3 kg)

Fredag
Varmt: Massaman curry med kylling og jasminris
Dagens vegetar varmrett
Dagens salat med kylling og feta
Dagens sandwich med ost og skinke
Havrevafler med friske bær og vaniljeyoghurt (glutenfrie)
Frukt (3 kg)