uke 6

Mandag:
Salat: Saltbakte rødbeter, ristede gresskarkjerner, sitron- og rosmarinstekt kylling, byggryn, kål, hummus
Vegetarsalat: Saltbakte rødbeter, ristede gresskarkjerner, feta, byggryn, kål, hummus
Wraps: Røkelaks, pepperrotkrem, dill, rødløk, avocado, sprø salat
Varmt: Tomatsuppe med basilikum. Serveres med skjørost, ristede kikerter og brød
Frukt (3kg)

Tirsdag:
Sandwich: Kylling, parmesan, chilimajones, bakt paprika og vårløk
Vegetarsandwich: Tomat, parmesan, chilimajones, bakt paprika og vårløk
Salat: Halloumi, blåbær, grønne bønner, kylling, gulrot, agurk, hempfrø
Varmt: Svin indrefilet, brokkoli- og blomkålris, eple, chimmichurry og tzatziki
Frukt (3 kg)

Onsdag:
Salat: Pokè med marinert salmalaks, syltet ingefær, ananassalsa, avocado, gulrot, brun ris, kål, chilimajones,
Vegetarsalat: Pokè med marinert tofu, syltet ingefær, ananassalsa, avocado, gulrot, brun ris, kål, chilimajones
Sandwich: Feta, oliven, grønn pesto og tomat
Varmt: Kylling satay, ananassalsa og brun ris
Frukt (3 kg)

Torsdag:
Sandwich: stekt serrano, rørte solbær, brie, pære, og godt smør
Vegetarsandwich: rørte solbær, brie, pære, og godt smør
Salat: Tunfisk nicoise med egg, potet , aspargesbønner, kapers og oliven
Varmt: Bakt potet med bacon, revet mozzarella, gressløk, rømme og maissalsa
Frukt (3 kg)

Fredag:
Varmt: Marokkansk kjøttgryte med linser. Serveres med rømme og godt brød
Dagens vegetar varmrett
Dagens salat med kylling og feta
Dagens sandwich med ost og skinke
Havrevafler med friske bær og vaniljeyoghurt (glutenfrie)
Frukt (3 kg)