Uke 47

Mandag
Salat: Stekt chorizo, nøtter, egg, bakt søtpotet, kikerter, bønner, quinoa og grønnkål
Salat: Salmalaks, nøtter, egg, bakt søtpotet, kikerter, bønner, quinoa og grønnkål
Vegetarsalat: Nøtter, egg, bakt søtpotet, kikerter, bønner, quinoa og grønnkål
Wraps: Kylling, grillet paprika, parmesan, harissayoghurt og quinoa
Varmt: Quinoasuppe med potet, mais og chili. Topping: Avocado og koriander.
Frukt (3kg)

Tirsdag
Sandwich: Sennepsglasert skinke, mozzarella, aioli, tomat, cornichons
Vegetarsandwich: Mozzarella, aioli, tomat, cornichons
Salat: Fullkornpasta, pærer, selbu blå, bacon, nøtter, tørkede tranebær
Varmt: Tom kha gai med kylling og ris
Frukt (3 kg)

Onsdag
Salat: Currystekt kylling, mango, avocado, peanøtter, grønne bønner, vårløk, koriander og currydressing
Vegetarsalat: Currystekt tempeh, mango, avocado, peanøtter, grønne bønner, vårløk, koriander og currydressing
Sandwich: Cobbsandwich med kylling, bacon, egg, selbu blå, tomat og aioli
Varmt: Chili con carne med brun ris, nachos og rømme
Frukt (3 kg)

Torsdag
Sandwich: Yoghurtbasert skagensalat med reker, krepsehaler, tomat, dill, gressløk og loddrogn
Vegetar: Kremost, avocado, agurk, tomat, alfaspirer og chili
Salat: Cæsarsalat med kylling, egg, bacon, cherrytomat, parmesan, krutonger og romano
Varmt: Shawarma med kylling
Frukt (3 kg)

Fredag
Varmt: Lammeragu med linser. Serveres med godt brød og rømme
Vegetar: Grønnsaksragu med linser. Serveres med godt brød og rømme
Dagens salat med kylling og feta
Dagens sandwich med ost og skinke
Havrevafler med friske bær og vaniljeyoghurt (glutenfrie)
Frukt (3 kg)