Uke 46

Mandag:
Salat: Brokkoli, bacon, mandler, rosiner, rødløk, persille, quinoa og rømmedressing
Vegetar: Salat med brokkoli, mandler, avocado, rosiner, rødløk, persille, quinoa og rømmedressing
Wraps: Kylling, byggryn, paprika og tikkayoghurt
Varmt: Chana masala (Indisk kikertgryte) med brun ris
Frukt (3kg)

Tirsdag:
Sandwich: Tarator daja (arabisk kyllingrøre med tahini, yoghurt, og persille)
Sandwich: Chevre, artisjokk, avocado og cherrytomat
Salat: Laks sashimi, mangosalsa, avocado, soyabønner, syltet ingefær, wakame (sjøgress) og ponzusaus
Varmt: Fullkornpasta med pesto, squash, kylling og parmesan
Frukt (3 kg)

Onsdag:
Salat: Couscous, kylling, feta, fennikel, mynte, gulrot, persille, rødkål og appelsin
Vegetar: Salat med couscous, feta, fennikel, mynte, gulrot, persille, rødkål og appelsin
Sandwich: Elgkarbonade, stekt sopp, stekt løk, sylteagurk og aioli
Varmt: Asiatisk kyllinggryte med jasminris
Frukt (3 kg)

Torsdag:
Wraps: Tomat- og mozzarellasalat, serrano, grønn pesto og bulgur
Vegetar: Wraps med tomat- og mozzarellasalat, kikerter, grønn pesto og bulgur
Salat: Safranris, bakt salmalaks, erter, paprika, spinat, tomat, rødløk og sitron. Serveres med tzatiki
Varmt: Tyrkisk kebab med rød bulgur og tzatziki
Frukt (3 kg)

Fredag:
Varmt: Biff bourguignon med kokte poteter
Vegetar
Dagens salat med kylling og feta
Dagens sandwich med ost og skinke
Havrevafler med friske bær og vaniljeyoghurt (glutenfrie)
Frukt (3 kg)